Vær fit til eksamen

maj 27th, 2014

Læser du til eksamen og mangler energi, søvn og koncentration og er du typen, der bliver meget nervøs under selve eksamen? Der findes gode naturlige redskaber mod eksamensræset bl.a. forskellige behandlingsformer og forskellige øvelser. Endnu en mulighed er energi- sove- og anti-stressplastre fra LifeWave.

Vores kroppe er bl.a. opbygget af adskillige energiveje – meridianbaner – som bringer næring til hver eneste celle. Hvis en eller flere af disse energiveje bliver blokeret, kan der opstå en ubalance i kroppen, som du kan mærke fx som en smerte, ubehag eller træthed.

I eksamensperioden kan du opleve, at du ikke kan koncentrere dig om studierne, energien daler, din krop og dit sind føles stresset og den gode nattesøvn er gået fløjten. Reaktionerne kan være mange før og under eksamen. Typiske symptomer på eksamensangst er hovedpine, mavepine, hjertebanken, svedige hænder, appetitløshed, træthed, søvnløshed, koncentrationsbesvær, svært ved at huske, tristhed og negative tanker om dig selv og dine egne evner. Plastrene fra LifeWave arbejder med din krop, så balancen genoprettes, energien øges, koncentrationen stiger, stressniveauet falder og søvnen kommer som kaldet. Ubalance kontra balance har stor indflydelse på dit psykiske såvel som fysiske velbefindende.

I klinikken kan du købe en “eksamenspakke” til 300,- med plastre til ca. en uges forbrug. Du får:
3 sæt energiplastre
3 søvnplastre
6 anti-stressplastre

Med forskellige behandlinger fx massage, afspænding og zoneterapi vil energierne i din krop blive afbalanceret og kroppen vil nemmere frigive ressourcer, så du kan klare en ofte presset og stresset eksamensperiode. Massage reducerer niveauet af angst og mindsker stress hormonet i kroppen.

På youtupe.com kan du finde en række gode og gratis råd om præstations- og eksamensangst.

Husk din hjerne skal bruge meget energi – få en ordentlig kost og nok søvn. Hold små pauser under læsningen – men uden det bliver til systematiske overspringshandlinger. Husk at trække vejret helt ned i maven – det øger dit energiniveau.